Bilder från veckan

Jag har ju inte bloggat så mycket nu när det är sommar och jag är ledig. Men jag tycker inte att det är så roligt att sitta inne framför datorn när det är fint väder. Men man kan ju tycka att det är konstigt att jag inte bloggar när jag är ledig och har tid. Men jag har inte så mycket tid, för att jag gör andra roliga saker.

Fast jag har tagit lite bilder i veckan när jag besökte Stockholm, Stranden och "Nya parken".

I Tisdags så åkte familjen till stockholm. Jag och mamma gick i affärer så att mina ben värkte på kvällen. Min lillasyster matilda och pappa gick i lite olika lekparker och åkte tunnelbana. Matilda tycker att det är jätte kul eftersom att hon inte brukar göra det så ofta.

Vi åt jätte goda hallon.

Jag på Drottninggatan.

Mamma och jag åt yoghurtglass inne i gallerian och den var jättte god. Jag åt
jordgubb och päron.

Jag på Sergelstorg.

Naturen på Mårängsbadet.

Superhjälten Matilda.

Jag.

IFK Norrköping mot Assyriska.
Det blev 0-0.

Idag så åkte jag och Josefine till stan. Visar vad jag köpte senare!♥

Min nya klänning

Igår kväll så åkte jag och min familj till några kompisar. Vi grillade lite ,badade i deras nya pool och såg på film.

Vi badade två gånger. Dom här på poolen är ifrån när vi badade vid tolv.

Det här hade jag på mig i går.

Böda Sand

Hej på er igen efter en lång solig och helt underbart skön semester. Jag har inte gjort så mycket egentligen, men det känns som om vi har hunnit med mycket i alla fall.

Den här campingen som jag har bott på ligger väldigt långt upp på Öland. Det betyder att man förts måste åka till kalmar sen måsten man åka över ölandsbron. Sen måste men åka tillbaka hela vägen fast på Öland då eftersom att campingen ligger så långt upp. Men det tog faktist inte så lång tid för att jag hade massor med saker med mig i bilen som jag kunde hålla på med.

Det där var bara en lite vägbeskrivning så att men försår vart det ligger även om ni inte fattade något iallafall.

Det finns igentligen inte så mycket att berätta mer än att vi har varit på Böda Sand två gånger tidigare och bott i vårt tält. Vi tycker att det är jätte bra med själva campingplatsen och sen så har dom en jätte fin strand. Stranden ser ut som om den skulle ligga på mallorca typ med jätte fin sand. Jag tror inte att man kan förstå hur skönt det är att ligga på den där strander ifall man inte har varit där.

Utsikt från Ölandsbron.

Baren där ett band spelade på eftermiddagarna.

Vårt tält som vi bodde i i sju nätter.

Stranden.

Inne i centrumet en solig kväll.

Jag när jag väntar på maten i köket.

Pappa skulle ta en fin bild på mig, men jag började att skratta. Typiskt mig!

Poolen i Nordpoolen.

Jag målade en egen T-shirt. Ni får se den senare.

Det blev väldigt mycket text och väldigt mycket bilder men jag ville gott göra den här veckan som jag inte har bloggat på.

Tävling med Foki och Saray

Foki har på sin blogg nu en tävling tillsammans med Saray.se. Det kommmer att bli sju vinnare av tävlingen. Första pris är ett presentkort på 700 kronor, andra pris är ett presentkort på 300 kronor och tredje till sjunde pris vinner valfria örhängen från märket Minii.

Om du också vill vara med och tävla så kan du klicka här.

Jag kom hem i lördagskväll och det var jät...

foto_0890 (MMS)

Jag kom hem i lördagskväll och det var jätteskönt att sova i sin egen säng efter sju nätter på en luftmadrass. Jag har inte haft tid att blogga. Men nu är jag i västervik och badar på ett vattenland. Jag kommer att komma hem sent ikväll så att om ni vill så kan jag lägga upp lite bilder från öland. Det här två rutschkanor som finns här.

redan för en timme sedan hade vi packat ih...

foto_0886 (MMS)

redan för en timme sedan hade vi packat ihop alla saker och nu är vi På väg hem. Det började att regna och åska jätte mycket. men nu ska det bli skönt att komma hem.

Nu sitter Jag och solar på det vattenland ...

foto_0885 (MMS)

Nu sitter Jag och solar på det vattenland här på böda. Det ar 30 grader i poolen och i havet är Det 24 grader.

Nu sitter jag och väntar på att utomhusbio...

foto_0881 (MMS)

Nu sitter jag och väntar på att utomhusbion ska börja. Det är sommaren med göran som dom ska visa. Hoppas att den är bra.

Nu sitter jag i en brassestol i en liten s...

foto_0879 (MMS)

Nu sitter jag i en brassestol i en liten sandgrop vid stranden. Det blåser mycket på stranden så att vi sitter här iställetdet är jätte skönt att bara få gå omkring här i bikini och det är jätte varmt i vattnet och det är inte alls så kallt på natten som vi trodde från början. Hoppas att ni har det bra hemma!

Här sitter jag på öland och vänta på att g...

foto_0875 (MMS)

Här sitter jag på öland och vänta på att grillningen ska alg färdig så att vi vi kan äta. Jag är jätte hungrig Nu efter en lång dag på stranden. Det är tältet i bakgrunden.

Little Marbles

Idag så kommer jag och min familj att åka och campa på Öland. Vi brukar campa på en camping som heter Böda Sand som vi gillar väldigt mycket. Men jag hoppas att vi kommer att få bra väder så att vi kan sola och bada.

Igår så var jag och kollade på Little Marbles när dom spelade på Munken in the park. Det var jätte roligt men det hade varit roligare om Josefine var med.

Jordgubbstårta

Ikväll efter att vi hade grillat så gjorde gjorde min lillasyster en jätte god jorgubbstårta av alla jordgubbar som vi plockade idag.

McFlurry Maräng Swiss

Idag har jag varit med Josefine. Vi var först hemma hos henne och badade och sen så åkte vi och handlade lite saker. Jag handlade ett snöre på Panduro som jag ska ha till att göra egna smycken tillsammans med Josefine.

Sedan blev Josefine sugen på en Crazy gum glass och jag tog en McFlurry Maräng Swiss. Nu så är Josefines favorit glass Grazy gum och jag håller med att den är väldigt god.

Jordgubbar i stora lass

Idag så var pappa, jag och min lillasyster och plockade jordgubbar! Vi har det som en liten tradition att vi gör det varje år. Från början så var det inte så mycket i hinken men när vi hade plockat fördigt så hade vi tio liter som är lika mycket som fem kilo.

Så attt nu är det bara att vräka i sig jordgubbar.

Crazy gum

Idag när vi var på badhuset så åt jag äntligen den här nya glassen Crazy gum. Jag har tänkt att jag skulle äta den ganska länge men det har inte blivit av och jag har tagit andra glassar istället.

Den här glassen tyckte jag var väldigt god tyckte jag var väldigt god. Den smakade tuggumi och i röret man höll i så var det även tuggumi som smällde när dom kom i munnen.

Badhuset

Idag har jag varit på badhuset och bara solat och badat. För att jag tycker verkligen att man ska ta vara på det vara och soliga vädret som är här nu.

Min lillasyster Matilda tyckte att det var jätte roligt att hoppa från trean.

Flotte efter båt

När jag var på Nils Liedholm cup från tosdag till söndag så åkte jag en sorts flotte efter båt. Det var jätte roligt och jag åkte den med en lag kamrat som heter Evelina.

Nils Liedholm cup

Jag hade inte tid att skriva att jag skulle iväg till Nils Liedholm cup i onsdags. Men på torsdags morgon så åkte jag i alla fall iväg till Valdermarsvik för att delta med mitt fotbollslag i Nils Liedholm cup.

Det har varit jätte kul att vara iväg med laget. Vi har gjort massor med roliga saker! Här kommer några bilder från cupern.

Klassrummet som vi sov i.

Invigningen.

Jag som gungar.

Frukosten.

Vi Smedby mot Pärshagen, vi har precis gjort mål och bollen ligger i målet.

Vi tackar varanndra.

Vi gör vågen för publiken.

Världens minsta glass

Idag har jag ätit världens minsta glass, eller i allafall den minsta som jag någonsin har sett eller har ätit. Det var choklad över sen var det ett liten strut med vaniljglass i och sen så var det choklad i botten av struten.

Den var faktist jätte god!